قدمی برای آموختن... الحمدلله

علوم قرآنی - علوم ریاضی - کلاس ششم - کلاس هفتم - کتاب های درسی

قدمی برای آموختن... الحمدلله

علوم قرآنی - علوم ریاضی - کلاس ششم - کلاس هفتم - کتاب های درسی

گوگوریو یا اسرائیل

گوگوریو یا اسرائیل


مطلبی در باره سریال جومونگ


«دیگران با کارهایی که بعضا هنرمندانه انجام می دهند، یک [سری] باطل هایی را تبلیغ می کنند.شگفت اینکه ما همون باطل ها رو باور می کنیم. همین سریال کره ای که دارد پخش می شود، همه این سریال را می بینند، یک تاریخ سازی واقعی است. از این قبیل اگر در شاهنامه بگردیم، حدود 10 تا 15 تا از این داستان ها پیدا می کنیم. ولی کار هنرمندانه است، وقتی هنرمندانه کار می کند پاداشش همین است.»


پاراگراف بالا سعی دارد تا از جومونگ به عنوان یک سریال تمجید کند،   زیرا اول کار هنرمندانه است، دوماً کار سرگرمی آفرین است. اما در این میان کلمه باطل، جلب توجه می کند. این لفظ ما را بر آن داشت که درباره ی آن جست و جو کنیم.

اتفاقاً یک کلیپ هم از محمود کریمی دیدم. کلیپ به نام فتنه جومونگ بود که به نقد سریال پرداخته و شباهت این داستان رو با یه داستان معروف بیان می کند:
«موضوعی پیرامون سریال جومونگ مطرح است، حتما این سریال رو دنبال کنید. به جهت اینکه صهیونیست ها، هالیوود را از دست دادند، به آسیای شرقی و جنوب شرقی روی آوردند. سه سریال تولید کردند، جواهری در قصر، امپراطور دریا، تاجرپوسان. وقتی مردم به این سریال های کره ای علاقه مند شدند، سریالی به ما فروختند، به نام افسانه جومونگ.

کسی در این سریال می آید، یک سرزمین تاسیس می کند و بعد عده ای آواره را جمع می کند. برای آواره هایی که به این سرزمین می آیند، شهرک سازی می کند. هر شهری را که تصرف می کند، اسم آن را عوض می کند. مثل خیلی از شهرهایی که اسم آن ها را ازغلان و تل آویو گذاشتند. نقشه قدیم کشور خود را پیدا کرده و قائل به این هستند که ما ساکنان اولیه این سرزمین بوده ایم. مثل عده ای که همین الآن می گویند ما اولین ساکنان اینجا بوده ایم.

مثل بعضی ها که می گویند از نیل تا فرات. می گردند گنجینه های قدیمی خود را مثل کمان دامول پیدا می کنند. بعداً زره را پیدا می کنند، آینه پیدا می کنند که پشت آن چیزهایی مثل عبری نوشته بوده. مثل اینها که دارند دنبال هیکل سلیمان می گردند، که بگویند این سرزمین مال ما بوده. جالب اینجاست که فیلم را کاملا اسلامی می سازند که توش صحنه ای ندارد. فقط یه موضوع دارد و اون نوشیدنی خاص خوردنشون هست که هممیونش چیزی نمی گن که بشه از توش چیزی درآورد که به ماجرای فیلم لطمه بزنه. دست آخر وقتی همه ی سرزمین ها را فتح می کنند، دائماً میگن ما قوم برگزیده ایم. خون میریزن تا به هدفشون برسند. پولدارتر از همه هستند و شکست ناپذیرند و اسلحه های پیشرفته مال اینهاست.
اگه داستان فیلم رو دنبال کنید و اون را بی طرفانه نگاه کنی، بعد داستان رو کنار داستان پیدایش اسرائیل بگذاری،ممکن حق رو به اسرائیل بدهی.»


همون طوری از متن بالا فهمیدید، داستان جومونگ تا حد زیادی به داستان پیدایش اسرائیل شباهت داره. یادم نمی ره، وقتی که سریال جومونگ تمام شد، خیلی دلم گرفت. فکر کنم خیلی از شماها هم مثل من بودید، با وجود اینکه خیلی از موارد بالا رو می دونستید. همه این ها به خاطر این است که کار هنرمندانه انجام شده است. من و شما که به فرهنگ جومونگ اعتقادی نداریم، این طور جذب و شیفته آن می شویم.
به هر حال علاوه بر موارد بالا من چند مورد دیگر از این شباهت ها رو ذکر می کنم:
3. زمانی که نقشه گوگاریو به دست جومونگ می افتد، اگر یک بار نقشه ارض موعود را دیده باشی، شباهت ها را احساس می کنی.
4. جومونگ در دربار پادشاهی ستمگر رشد می کنه، اما فرزند او نیست، درست مثل حضرت موسی.
5. خداوند همیشه جومونگ را یاری می کند، معجزه می شود، امداد غیبی می رسد و... درست مثل عقاید یهودیان در مورد خودشان.
6. یک نفر پیروزی جومونگ را از قبل پیش بینی می کند و بعد کشته می شود مثل بعضی از افرادی که پیروزی یهود را پیش بینی می کنند.
7. جومونگ مردم چوسان قدیم رو از سرزمین های مختلف جمع می کند درست مثل یهودیان.
8. این سرزمین چوسان توسط خارجی ها مثل هان تسخیر شده درست مثل اعتقاد یهودیان.
9. اهالی چوسان در دیگر مناطق مورد ظلم و ستم هستند، درست مثل یهودیان در صد سال اخیر.
10. در قسمتی از سریال یک سری اهالی چوسان قدیم در راه کشته می شوند و دسته جمعی داخل گور انداخته می شوند، هم مانند قضیه هلوکاست.
11. جومونگ در این داستان حق دارد از انواع سلاح های نامتعارف برای رسیدن به هدف خود استفاده کند به عنوان مثال بمب های آتش زا، این مورد هم بسیار شبیه به حال اسراییل است.
12. بسیاری از آثار قدیمی چوسان زیر زمینپیدا می شود، مثل اسراییل که زیر مسجد الاقصی حفاری می کند تا هیکل سلیمان را پیدا کند.
13. وجود علائم اسراییل در این سریال مثل کلاه دانای ارشد (ستاره 6 پر)
14. اسامی تشابه زیادی با کلمات انگلیسی معنا دار دارند. مثل جومونگ (Jew monk: راهب یهودی)، چوسان (Jew sun: خورشید یهود)، جولبن (Jew Lebun: لبنان یهودی)
15. علاوه براینها، تعداد راهبان معروف یهودی و کارهایشان با افراد جومونگ و وظایفشان خوانایی دارد. زنان تاثیر گذار در داستان موسی (ع) 8 نفرند که در داستان جومونگ هم به همین شکل است.
این ها شباهت هایی بودند که یا به ذهن خودم رسید یا جمع آوری کردم، حتما با جستجوی بیشترمی توان تعداد بیشتری از این موارد یافت.

اما شاید عده ای بگویند این ها فقط چند تشابه اتفاقی بوده، در جواب این دوستان باید عرض کنم که اصل این افسانه چیز دیگری بوده و در واقع این داستان تحریف شده است.

ممکن است افراد دیگری بگویند خوب اگر داستان اسراییل هم به همین گونه است، چرا می گوییم اسراییل غاصب است. اگر شما این عقیده را دارید، باید بگویم دقیقاً به سمت عقیده ی صهیونیست ها منحرف شده اید و اینحا دیگر می توانید ارزش کار هنرمندانه را بفهمید.


نقل قول از: http://bux.tirage24.com/forum/?fmid=1&sfmid=96&rtid=16233

نظر یادت نره

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.